Hoppa till innehållet
Klicka här för att se kundservicens öppettider under sommaren.
Klicka här för att se kundservicens öppettider under sommaren.

Köpvillkor

1. Allmän information

Dessa villkor gäller för användning av och/eller beställning av varor från Perfecthome.se. Perfecthome.se är en webbutik ägd av Perfect Home AB (nedan kallat Perfect Home), organisationsnummer 556715-7077, Datavägen 2, 43632 ASKIM, Sverige.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande till dig. Den version av villkoren som gäller för din beställning kommer att vara den som framgår av Perfecthome.se vid den tidpunkt då du genomför din beställning.

Genom att handla hos oss godkänner du samtidigt alla gällande villkor. Åldersgränsen för att handla på Perfecthome.se är 18 år.

2. Beställning

Vi förbehåller oss rätten att annullera köpavtalet i följande situationer utan att vara ansvariga för ersättning eller andra kostnader:

  • Dina betalningsuppgifter är inte korrekta eller kan inte verifieras.
  • Din beställning genomförs med avsikt att begå bedrägeri etc. eller i samband med brottslig verksamhet eller annan olaglig aktivitet.
  • Ett oavsiktligt fel uppstår på webbplatsen, t.ex. ett betalningsfel, prisfel, överförsäljning av varor eller liknande

Du kan endast beställa online eller via våra Perfect Home-ambassadörer. Vi behandlar inte beställningar via telefon, e-post eller brev.

3. Priser

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Observera att priset på en produkt kan variera mellan olika färger under försäljnings- och kampanjperioder.

Vi förbehåller oss även rätten att korrigera prisfel på webbplatsen och andra tekniska fel. Priserna kan ändras utan föregående meddelande enligt de villkor som anges här.

Mer information om leveranskostnader och leveransalternativ finns under "Frakt och leverans".

4. Betalningsalternativ

Kortbetalning
Du kan betala med VISA eller Mastercard.

Klarna
I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi följande betalningsmetoder. Betalningen går alltid direkt till Klarna.

Faktura: Förfallodatumet är 14 dagar från och med det datum då varorna skickas. Fakturavillkoren hittar du här.

Konto: Klarna Konto är en ramkredit från Klarna som ger konsumenter möjlighet att betala sina köp i månatliga avbetalningar med 1/24 (minimum 95 NOK) av det totala beloppet.

Mer information om Klarna Konto, samt allmänna fakturavillkor och standardiserad europeisk information om konsumentkredit finns här. Här hittar du mer information om Klarna, och här kan du läsa deras användarvillkor. Användningen av sådan information regleras i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och Klarnas integritetspolicy.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningslösningar kan vi komma att överföra dina personuppgifter i kassan i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kvalificerar dig för deras betalningslösningar och för att skräddarsy dessa betalningslösningar för dig. Dina överförda personuppgifter behandlas i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy.

5. Frakt och leverans

Paket till utlämningsställe 99 kr
Fri frakt på beställningar över 1000 kr
Hemleverans 229 kr

Alla beställningar skickas inom 3 arbetsdagar (måndag-fredag). Efter helgdagar eller kampanjer kan bearbetningstiden för order vara något längre. Angiven leveranstid gäller från det att vi skickar paketet från vårt lager. Vi skickar endast beställningar till adresser inom Sverige. Vid eventuella reklamationer, kontakta oss på kontakt@perfecthome.se.

6. Ångerrätt och retur

Vid köp av varor på internet har du 14 dagars ångerrätt från och med den dag du mottar varan. Om du vill returnera varor till oss är det viktigt att du fyller i ångerformuläret och ser till att varan är ordentligt förpackad.

För att retur ska godkännas måste varan vara i säljbart skick, det vill säga oanvänd och med komplett förpackning. Vid retur är det kunden som betalar returfrakten. Varor som ska returneras får inte skickas mot postförskott till oss. Vid användning av ångerrätt återbetalar vi pengarna efter att vi har mottagit och behandlat returen. Fraktkostnader för den ursprungliga försändelsen kommer att dras av från återbetalat belopp.

Om en beställning avbryts innan vi har skickat ut varorna, återbetalar vi pengarna till ditt konto.

OBS! Ångerrätten gäller inte för varor som är anpassade efter dina personliga specifikationer eller där du har brutit förseglingen/emballaget och där varan av hygieniska skäl inte är lämplig att returnera.

Ladda ner ångerblankett här.

7. Reklamation

Om du upptäcker en felaktighet i produkten måste du meddela oss omedelbart, eller senast 2 månader efter att du upptäckt felet via e-post till kontakt@perfecthome.se. I meddelandet måste det komma tydligt fram, vad som är fel med produkten och bilder på den skadade produkten måste bifogas i meddelandet. Detta så att vi kan fatta ett beslut gällande reklamationen.

Vid godkänd reklamation återbetalas pengarna med samma betalsätt som användes vid köptillfället.

8. Ej uthämtade paket

Om paketet inte hämtas inom angiven tidsfrist kan du debiteras 195 SEK för att täcka våra hanterings- och returkostnader.

9. Avbeställning av order

Vid avbeställning av order under köpprocessen debiteras du inte. Avbeställning av order efter att ordern har genomförts görs genom att kontakta kontakt@perfecthome.se. Om en order avbeställs efter att ordern har skickats gäller vanliga villkor för ångerrätt och retur som beskrivs ovan.

10. Felaktiga eller uteblivna leveranser

Om du saknar en vara eller har fått fel vara i din leverans, måste du kontakta oss så snart som möjligt. Kontrollera den bifogade informationen för eventuella restnoterade varor innan du kontaktar oss. Skicka oss ett e-postmeddelande till kontakt@perfecthome.se och ange ordernummer och vilken vara som saknas eller har levererats felaktigt.

Om vi har gjort ett misstag kommer vi naturligtvis att rätta till detta utan extra kostnad för dig. Om du upptäcker att ett paket är skadat redan vid hämtning på postkontoret, måste du rapportera detta omedelbart på platsen. Om du upptäcker en transportskada först när du kommer hem och öppnar förpackningen, ta med hela försändelsen inklusive förpackningen tillbaka till postkontoret och fyll i en skadeanmälan. Postpersonalen kommer att hjälpa dig att fylla i den. Om du har fått en skadad vara måste du också kontakta oss så snart som möjligt. Det är viktigt att du inte kastar förpackningen som varorna kom i, vi kan behöva den i samband med vår försäkring.

11. Personlig integritet

Perfect Home lagrar ingen annan information om kunden än vad som behövs för att skicka ut varor. Vi säljer inte heller sådan information. Vid betalning med kreditkort används en säker extern lösning som gör att vi aldrig kommer i kontakt med kortnummer eller bankinformation, och därför kan ingen hämta sådan information från oss.

12. Extraordinära förhållanden

Perfect Home är endast ansvarigt för förlust av varan om fel eller brister har konstaterats. Detta gäller dock inte om Perfect Home kan visa att bristen beror på omständigheter utanför Perfect Homes kontroll och som Perfect Home inte med rimlighet kunde förväntas undvika eller övervinna konsekvenserna av. Perfect Home ansvarar inte för indirekt skada till följd av brister om inte skadan har orsakats av grov vårdslöshet eller uppsåt från Perfect Homes sida. Vid konsumentköp kan inte villkoren vara sämre än villkoren i lagen om konsumentköp (Konsumentköpslagen).

13. Avslutningsvis

Finns det något du inte fick svar på här eller har du andra frågor om köpvillkoren? Kontakta oss och skicka ett e-postmeddelande till kontakt@perfecthome.se.

OBS! Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, felaktiga priser och att produkter kan ta slut i lager. Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i sortimentet och i priserna.